Boşanma davası nedir, nasıl açılır, ne kadar sürer?
17.10.2023

Boşanma davası nedir, nasıl açılır, ne kadar sürer?

Boşanma , hukuken geçerli olarak kurulmuş olan evliliğin, taraflardan birinin veya her ikisinin talebi ile, kanunda belirlenen sebep ve koşullara dayanılarak Mahkeme kararıyla evlilik birliğinin sona erdirilmesidir.

Taraflar evlilik birliğini karşılıklı olarak anlaşma sonucunda sona erdirmek istedikleri takdirde, anlaşmalı olarak boşanabilecekleri gibi, taraflardan sadece birinin boşanmak istemesi ya da tarafların boşanma şartlarında anlaşamaması halinde kanunda belirlenen sebep ve koşullar mevcut ise çekişmeli olarak da boşanabileceklerdir.

Boşanma davası nasıl açılır?

Eş ya da eşler, artık evlilik birliğinin devam etmesini gerektirecek bir sebebin kalmadığını, evlilik birliğinin manasını kaybettiğini , kısacası duygusal olarak evlilik birliğinin sona erdiğini düşünmekte iseler, kararlarını vererek, bir boşanma avukatına vekalet vermek suretiyle boşanma sürecini başlatabileceklerdir. Eş ya da eşler, avukata vekalet vermeksizin de, anlaşmalı boşanma davası için, her iki tarafın da ortak iradesiyle oluşturulmuş bir protokol, iki nüsha dava dilekçesi, nüfus cüzdan fotokopileri ile süreci başlatabileceklerdir. Çekişmeli boşanma davasında ise, iki nüsha dava dilekçesi, eklenecek belgeler ve nüfus cüzdan fotokopisi ile dava açabileceklerdir. Ancak, bu şekilde ufacık hukuki bir hata ile sürecin istemediğiniz şekilde sonuçlanması ya da ertelenmesi mümkün hale gelecektir. Hak mahrumiyeti yaşamamız için bir boşanma avukatına başvurmanız oldukça önemlidir.

Boşanma davası ne kadar sürer?

Boşanma davasının ne kadar süreceği tarafların anlaşmalı ya da çekişmeli boşanma durumuna göre değişmektedir. Taraflar anlaşmalı boşanmaya karar verdikleri takdirde, iki tarafın da iradesi ile oluşturulmuş, iki tarafın da imzasının bulunduğu bir protokol hazırlamak suretiyle Aile Mahkemesi’ne başvurur ve Aile Mahkemesince, anlaşmalı boşanmanın gerçekleşmesi için bir gün tayin edilir. Mahkemece tayin edilen günde her iki taraf da anlaşmalı boşanmayı kabul eder ise, boşanma gerçekleşir.

Çekişmeli boşanmada ise, boşanma nedenine, sunulan delillere, vakıalara göre çekişmeli boşanma davasının ne kadar süreceği değişkenlik göstermekte olup, genel olarak, 1 ila 2 yıl arasında sürebilmektedir.

Bu süreçte bir avukatınızın olması, süreci doğru yönetebilmek ve sürecin uzamaması açısından oldukça önemli olup, bir avukata danışmanızı öneririz. Anlaşmalı boşanma ve çekişmeli boşanma davasının detayları için diğer yazılarımıza göz atabilirsiniz.