Bursa Miras Avukatı
2.02.2024

Bursa Miras Avukatı

Miras Hukuku Türk Medeni Kanunu’nda düzenlenen çok geniş bir hukuk dalıdır.
Miras Hukuku miras bırakanın ölümüyle ortaya çıkan hukuki sorunları irdelemektedir.

Bir kişi vefat ettiğinde ona ait malvarlığı değerlerinin  kaderi ne olacaktır?
Bir kişi vefat ettiğinde ona ait haklar ne olacaktır?
Bir kişi vefat ettiğinde onun borçları ne olacaktır?
Acaba onun bu hakları, alacakları, borçları acaba kime ait olacaktır?
Nasıl intikal edecektir?

Medeni Kanun bu gibi sorunlara yanıt aramaktadır.

Bursa Miras avukatı ise, miras hukuku alanında derinlemesine bilgi sahibi olan, uzmanlaşmış, miras hukukunun detaylarını bilen miras hukukuna hakim olan avukattır.
Miras avukatı miras hukukundan kaynaklı tüm dava ve çekişmesiz yargı işlerinde hizmet veren avukattır.
Miras davaları ve miras hukukuna ilişkin avukatlık hizmeti veren vekiller uygulamada Bursa miras avukatı olarak bilinir.

Bursa Miras avukatı genelde veraset ilamı, izale-i şüyu, tenkis davaları, terekenin tespiti davası, terekenin tespiti davası, muris muvazaası(mirastan mal kaçırmak), ölüme bağlı tasarrufların tenkisi, mirasta denkleştirme(mirasta iade), mirasta istihkak(mirasta hak ediş), ölüme bağlı tasarrufların iptali, vasiyetnamenin yerine getirilmesi, mirasın reddi, mirastan yoksunluk, mirastan çıkarma, mirastan yoksunluk, mirasın paylaşılması, miras payının temliki gibi davalara bakar.

Bu süreçte miras hukuku alanında  bir miras avukatınızın olması süreci doğru yönetebilmek ve sürecin uzamaması açısından oldukça önemli olup, detaylar için

Bursa Hukuk Bürosu ve Arabuluculuk’a başvurabilirsiniz.