BURSA TAŞINMAZ AVUKATI
5.02.2024

BURSA TAŞINMAZ AVUKATI

BURSA TAŞINMAZ AVUKATI:

Taşınmaz avukatı, taşınmaz hukukundan kaynaklanan uyuşmazlıklara ilişkin,  hukuki yardım sağlar.
Taşınmaz avukatı, taşınmazların alım satımı, tapu iptal ve tescil davaları, elatmanın önlenmesi davası, ecrimisil(haksız işgal tazminatı), yıkım(kal) davası, kamulaştırma bedelinin tespiti ve taşınmazın idare adına tescili davası, kamulaştırmasız el atma nedeniyle tazminat davası, tapuda kayıt düzeltilmesi davası gibi taşınmaz hukukundan kaynaklı davalara bakmaktadır.

Taşınmaz hukukuna ilişkin hükümler Türk Medeni Kanunu ve imar kanunu, tapu kanunu gibi birçok kanunda yer bulmaktadır.
Bursa taşınmaz avukatının, taşınmaz hukukunu ilgilendiren tüm mevzuata hakim olması gerekmekle birlikte, mevzuatta yapılan değişiklikleri ve yeni düzenlemeleri de takip etmesi gerekmektedir. Aksi halde, taşınmaz davalarına ilişkin yargılama sürecinde beklenmeyen sorunlarla karşılaşılabilecektir.

1-Tapu İptal ve Tescil Davaları:-

Tapu İptal ve Tescil Davaları, taşınmaz mülkiyetinin değiştirilmesine yönelik olarak açılan dava türü olup, bu davaların kazanılması için kanunda belirtilen şartların sağlanması gerekmektedir. Bu dava türleri; kazanmayı sağlayan zilyetlik nedenine dayanan tapu iptal ve tescil davası, muris muvazaasına dayalı tapu iptal ve tescil davası, taşınmaz satış vaadine dayanan tapu iptal ve tescil davası, önalım hakkına dayanan tapu iptal ve tescil davası, gabin, hata, hile ve ikrah nedenlerine dayanan tapu iptal ve tescil davası, inançlı işlem nedenine dayanan tapu iptal ve tescil davası, ehliyetsizlik nedenine dayalı tapu iptal ve tescil davası, sahtecilik nedenine dayalı tapu iptal ve tescil davası, vekalet görevinin kötüye kullanılması nedenine dayanan tapu iptal ve tescil davası, 3621 sayılı Kıyı Kanunu’na dayanan tapu iptal ve tescil davası, ketm-i verese hukuksal nedenine dayalı tapu iptal ve tescil davası, ölünceye kadar bakma sözleşmesine dayanan tapu iptal ve tescil davası, yüklenicinin temlikine işlemine dayanan tapu iptal ve tescil davası, arazinin mülkiyetinin malzeme sahibine verilmesi nedenine dayanan tapu iptal ve tescil davası, mera iddiasına dayalı tapu iptal ve tescil davası ve diğer çeşit tapu iptal ve tescil davaları.

2-El Atmanın Önlenmesi Davaları:

TMK m. 683 hükmüne göre, “Bir şeye malik olan kimse, hukuk düzeninin sınırları içinde, o şey üzerinde dilediği gibi kullanma, yararlanma ve tasarrufta bulunma yetkisine sahiptir. Malik, malını haksız olarak elinde bulunduran kimseye karşı istihkak davası açabileceği gibi, her türlü haksız elatmanın önlenmesini de dava edebilir.”  Şeklinde mülkiyet hakkının haksız şekilde ihlaline ilişkin uyuşmazlıklarda açılan davadır. Davada dayanılan hukuki gerekçeye göre farklı el atmanın önlenmesi dava türleri vardır. Bu dava türleri; çaplı taşınmaza elatmanın önlenmesi davası, paydaşlar arasında elatmanın önlenmesi davası, komşuluk hukukundan kaynaklanan elatmanın önlenmesi davası, devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerlere elatamanın önlenmesi davası, imar parseline elatmanın önlenmesi davaları, mülkiyet hakkına dayanan elatmanın önlenmesi davası.

3-Ecrimisil(Haksız İşgal Tazminatı) Davası:

Ecirimil, TMK’nun 995. Maddesinde kabul edildiği gibi, başkasının taşınmazını haksız ve kötüniyetli kullanan kişinin, taşınmazı kullanması nedeniyle kazanç ve bu taşınmazın kullanımı nedeniyle uğranılan zarar miktarıdır. Ecrimisil davalarında, haksız işgalcinin sağladığı yarar, işgalin ne kadar sürdüğü, taşınmazın davacıda ne kadar süre bulunduğu gibi hususlar değerlendirilir.

4-Yıkım (Kal) Davası:

Haksız ve taşkın yapıların konu edildiği dava türüdür. TMK 722. Maddesinde, “Bir kimse kendi arazisindeki yapıda başkasının malzemesini ya da başkasının arazisindeki yapıda kendisinin veya bir başkasının malzemesini kullanırsa, bu malzeme arazinin bütünleyici parçası olur .

Ancak, sahibinin rızası olmaksızın kullanılmış olan malzemenin sökülmesi aşırı zarara yol açmayacaksa, malzeme sahibi, gideri yapıyı yaptırana ait olmak üzere bunların sökülüp kendisine verilmesini isteyebilir.

Aynı koşullar altında arazinin maliki de, rızası olmaksızın yapılan yapıda kullanılan malzemenin, gideri yapıyı yaptırana ait olmak üzere sökülüp kaldırılmasını isteyebilir.”

şeklinde düzenlenmesi yapılmıştır. Haksız yapı nedeniyle, taşkın yapı nedeniyle, başkasının taşınmazına dikilen ağaç nedeniyle bu dava türü açılmaktadır.

5-Kamulaştırma Bedelinin Tespiti ve Taşınmazın İdare Adına Tescili Davası:

Kamulaştırma, kamu yararının gerektirdiği durumlarda şahsın mülkiyetinde bulunan taşınmazların bir kısmının veya tamamının kanunda belirtilen şartlar ve usuller doğrultusunda kamu hizmetine alınmasıdır. Kamulaştırmanın yetkili kamu ve tüzel kişileri tarafından yapılması ve kamu yararı kararının alınması ve onaylanması gerekmektedir.

6-Kamulaştırmasız El Atma Nedeniyle Tazminat Davası:

Kamulaştırma işlemi yapılmaksızın veyahut kamulaştırma işlemi tamamlanmamış taşınmazlarda kamu hizmetine yararında kullanılıyor olabilir. Bu durumda, maliklerin  kamulaştırmasız el atma nedeniyle tazminat davası açma hakkı bulunmaktadır.

7-Tapuda Kayıt Düzeltim Davası:

4721 sayılı TMK’nun, 1027. Maddesinde,

“İlgililerin yazılı rızaları olmadıkça, tapu memuru, tapu sicilindeki yanlışlığı ancak mahkeme kararıyla düzeltebilir.
Düzeltme, eski tescilin terkini ve yeni bir tescilin yapılması biçiminde de olabilir.
Tapu memuru, basit yazı yanlışlıklarını, tüzük kuralları uyarınca resen düzeltir.”

Şeklinde belirtildiği üzere, tapu kaydında bir eksiklik ya da yanlışlık olması halinde, tapu kaydı düzeltim davası açılabilinecektir.

Taşınmaz hukuku çok kapsamlı bir hukuk alanı olup, taşınmaz hukukuna ilişkin yargılama sürecinde Bursa taşınmaz avukatına danışmanız süreci doğru yönetebilmek ve sürecin uzamaması açısından oldukça önemli olup, detaylar için Bursa Hukuk ve Arabuluculuk'a başvurabilirsiniz.